با طبیعت بکر هند آشتی کنید

بعد از گوا و جیپور، شهر کشمیر در هند دیدنی و زیباست. کشمیر مهد هیمالیا است. کشمیر را به عنوان بهشت روی زمین می شناسند و یکی از زیباترین نقاط روی زمین است.منطقه جامو و کشمیر به دلیل پتانسیل بالا و موقعیت استراتژیک خود هیچ وقت روی خوش آرامش را به خود ندید و همیشه موضوع کشمکش قدرت های بزرگ هند، چین و پاکستان بود. اما وقتی وارد منطقه کشمیر می شوید، طبیعت زیبای آن همه خاطرات تلخ را از ذهن پاک می کند. گردشگران می توانند با <a href="https://lahzeakhar.com/%d8%aa%d9%88%d8%b1-%D9%87%D9%86%D8%AF">تور هند</a>به هند سفر کنند و از جاذبه های دیدنی آن بهره ببرند. اوج شکوفایی کشمیر به زمان پادشاهی گورکانی در هند و حکومت مسلمانا بر می گردد بیشتر آثار تاریخی برجای مانده متعلق به همان دوران است. هرچند که در دو دهه اخیر به دلیل وجود تروریسم، زیبایی منطقه تحت شعاع قرار گرفته است. شهر دهلی به عنوان یکی از شهرهای تابستانی هند در کنار آگرا، جیپور و ... بود تا آنکه در اوایل قرن 20 میلادی تصمیم بر آن شد تا به مناسبت پایان استعمار انگلیس پایتخت جدیدی به نام دهلی نو در کنار شهر دهلی به شیوه کاملا مدرن و اصولی ایجاد شود. به همین علت پایتخت هند از شهر کلکته به دهلی تغییر یافت.

  • ۰
  • ۰

زیبا ترین خیابان شهر باکو ، خیابان تاگووا است . این خیابان خیلی شیک و زیبا است. پر از مغازه ها و رستوران های خوش رنگ و لعاب هستند. در مدتی که در باکو بودیم به مرکز خرید پارک بولوارد رفتیم . پارک بولوارد مرکز خرید بزرگی است که نزدیک دریا هم هست. اگر می خواهید در مرکز شهر هتل بگیرید باید یکی از هتل های هیلتون ، پارک این ، جی دبلیو آبشرون را انتخاب کنند و نوع رو به دریا بگیرند. این هتل ها و مرکز خرید پارک بولوارد در مرکز شهر قرار دارند.

ما می خواستیم تور کشتی بگیریم که هزینه عادی آن 5 مانات بود . ولی باید تعداد حداقل شرکت کنندگان 100 نفر می شد. ما فقط 20 نفر بودیم و نمی خواستیم هزینه ی بیشتری بدهیم. به خاطر همین تور کشتی هم کنسل شد. تورمکان های تاریخی برگزار می شد ولی من دوست نداشتم به مکان های تاریخی بروم.

در کنار پارک بولوارد کافه های کوچک و زیبایی قرار دارد . کافه ها رو به دریا هستند و چای و قهوه و قلیون سرو می کنند. ما به یکی از این کافه ها رفتم و بر روی صندلی ها نشستیم چون هوا سرد بود برای ما پتو آوردند و ما پتوها را دور خودمان پیچیدیم. البته در کنار کافه نرده هایی قرار داشت و باعث می شد شما نتوانید به کنار اسکله بروید. مردم باکو اصلا انگلیسی بلد نبودند و نمی توانستیم به راحتی ارتباط برقرار کنیم. فقط چند تا از مغازه دار ها بودند که چند تا کلمه فارسی بلند بودند و خیلی کم می توانستیم صحبت کنیم.

یکی از رستوران هایی که به ما خیلی سفارش می شد برویم ، رستوران شیکه بود. ما از یک تاکسی خواستیم ما را به این رستوران معروف ببرد . پرسنل رستوران لباس های محلی پوشیده و خیلی زیبا بودند. در کنار رستوران مغازه ای بود که لباس های محلی می فروخت. فضای داخل رستوران بسیار زیبا بود، دکوراسیون رستوران از جنس چوب بود. ما در رستوران شیکه ، لوله کباب سفارش دادیم . سه قطعه کباب ، مثل کباب کوبیده ایرانی، فقط قطور تر . خیلی خوشمزه بود.انواع دسر و پیش غذا هم دادند. قیمت هر کباب به همراه مخلفات 10 مانات شد. ما برنج هم سفارش دادیم . برنجی که آوردند هم خیلی خوب بود مثل برنج ایرانی با همان عطر و بو. دوغ یا به زبان ترکی آیران باکو خیلی خوشمزه بود که طبق نظر توریست های تور باکو لذیذ بودند رو شما هم حتما بخورید. چند نکته کوچولو هم در ادامه ذکر می کنم.  پول رایج کشور باکو مانات می باشد. هر مانات تقریبا 2400 تومان بود.

  • ۹۸/۰۷/۱۷
  • zibadarabi darabi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی