با طبیعت بکر هند آشتی کنید

بعد از گوا و جیپور، شهر کشمیر در هند دیدنی و زیباست. کشمیر مهد هیمالیا است. کشمیر را به عنوان بهشت روی زمین می شناسند و یکی از زیباترین نقاط روی زمین است.منطقه جامو و کشمیر به دلیل پتانسیل بالا و موقعیت استراتژیک خود هیچ وقت روی خوش آرامش را به خود ندید و همیشه موضوع کشمکش قدرت های بزرگ هند، چین و پاکستان بود. اما وقتی وارد منطقه کشمیر می شوید، طبیعت زیبای آن همه خاطرات تلخ را از ذهن پاک می کند. گردشگران می توانند با <a href="https://lahzeakhar.com/%d8%aa%d9%88%d8%b1-%D9%87%D9%86%D8%AF">تور هند</a>به هند سفر کنند و از جاذبه های دیدنی آن بهره ببرند. اوج شکوفایی کشمیر به زمان پادشاهی گورکانی در هند و حکومت مسلمانا بر می گردد بیشتر آثار تاریخی برجای مانده متعلق به همان دوران است. هرچند که در دو دهه اخیر به دلیل وجود تروریسم، زیبایی منطقه تحت شعاع قرار گرفته است. شهر دهلی به عنوان یکی از شهرهای تابستانی هند در کنار آگرا، جیپور و ... بود تا آنکه در اوایل قرن 20 میلادی تصمیم بر آن شد تا به مناسبت پایان استعمار انگلیس پایتخت جدیدی به نام دهلی نو در کنار شهر دهلی به شیوه کاملا مدرن و اصولی ایجاد شود. به همین علت پایتخت هند از شهر کلکته به دهلی تغییر یافت.

  • ۰
  • ۰

 

تیانجین شهر ساحلی کوچکی در نزدیکی پکن به شما می یاد که با قطارهای سریع السیر چینی در کمتر از 40 دقیقه قابل دسترس هست. البته از هتل ما باید یه مسیر طولانی تا ایستگاه قطار رو هم در نظر می گرفتیم که نهایت کمتر از یکساعت بعد به ایستگاه قطار رسیدیم.

با دنبال کردن تابلوهای راهنما، خیلی راحت صف خرید بلیط قطار رو پیدا کردیم و دقایقی بعد با کلی شور و اشتیاق نوبتمون شد. بعدشم با تلاش بسیار و بکار بردن زبون بین المللی اشاره و گوگل ترانسلیت به فروشنده حالی کردیم که بابا می خوایم بریم تیانجین و اونم اول همه پول خرید بلیط یکطرفه رو ازمون گرفت و بعد گفت خوب حالا پاسپورتتونو رد کنید بیاد! ما که انگار برق گرفته بودمون گفتیم که بابا مگه می خوایم بریم خارج! پاسپورت واسه چی؟ اما این چینی ها خیلی زبون نفهمنن و کلا چون تو سیستم اطاعت محض از دستورات بزرگ شدن، هیچ رقمه جا نداری تا چونه بزنی و ما هم که پاسپورتمونو تو هتل جا گذاشته بودیم و حالا حسابی حالمون گرفته شده بود، دست از پا درازتر پولمونو پس گرفتیم و کلی حسرت به دل این تیانجین وامونده شدیم!

تور چین

شیوه عبادت هم در نوع خودش جالبه! بطوریکه زائرین متعصب با هر شکل و ظاهر متفاوت هرکدومشون یه زنبیل پر چوب عود در دست دارن و  وقتی وارد می شن در هر مرحله و هرحیاط یک آتشدان قرارداره که چند تا دونه از اون عود ها رو داخل مجمر می اندازن!

دیوار چین

با طلوع آفتاب دیگه حالا نوبت به بازدید از شگفت انگیز ترین  مکان توریستی چین یا همون دیوار معروف چین رسیده بود. شرح افسانه ها و اغراق های مربوط به این دیوار عظیم اونقدر زیاده که طبق گفته توریست های تور چین عملا برخی از اونا مثل امکان دیدن دیوار چین از ماه و یا اینکه این دیوار جزو عجایب هفتگانه جهانه همچنان به عنوان اشتباه مصطلح در برخی جاها روایت میشه.تکمیل دیوار چین از دوهزار سال پیش تا همین حدود 400 سال قبل طول کشید و برخلاف تصور این دیوار نتونست سدی در مقابل حمله چنگیزخان مغول به حساب بیاد و او با دور زدن دیوار چین رو هم از تاخت و تاز خودش بی نصیب نکرد و اونطور که چندماه قبل تو یکی از برنامه های مستند می گفتن بازماندگان نسل این آقای چنگیز خان که ماشالله از نگاه تعدد زوجات حسابی اهل خونه و خونواده بوده اکنون به بیش از 32 میلیون نفر در سطح منطقه شرق آسیا می رسه!

  • ۹۸/۰۷/۱۷
  • zibadarabi darabi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی